S poctivostí nejdál dojdeš

24.04.2010 14:06

Směřoval jsem tehdy kolem teplárny na Cejl, když tu ve Špitálce mi padla do oka občanka, ležící na chodníku. Už seshora bylo vidět, že patří nějaké ženě a zblízka, že ta žena je velmi hezká a velmi snědá. Jméno u fotky dopovědělo: Lakatošová, a věk? Necelých 30. Měl jsem zprvu sklon odevzdat to na blízké Bratislavské na policii, ale podle adresy ona tam bydlela taky, tedy na stejné ulici. I když jsem přiznám se chvilku váhal, přece jen jsem dal přednost seznámení s hezkou holkou a po pár minutách už tloukl na dveře bytu v přízemí. (Zvonek jaksi nebyl, inu, brněnský Bronx.) Otevřela mi rozesmátá v pestrobarevných šatech a když zjistila, jakou pokutu a popotahování po úřadech jsem jí ušetřil, hned mě zvala dál a... "Nalitě si pánko, a eště do druhej..." Ti brněnští Cikáni neskrývají svůj původ ze Slovenska. Ochutnal jsem tedy něco, co byla asi tak směs starorežné, borovičky a slivovice, navíc řezané - no prostě dryják, ale měl grády a jaksi se mi to všechno vráželo do koulí. Anebo to bylo tím, že byl právě máj a venku to kvetlo? Buď jak buď, muselo to být na mě vidět, protože holka se přede mnou furt nakrucovala, zvedala sukně a tak, zvala mě do postele dost okatě - no temperamentní národ. Což o to, v bytě bylo relativně čisto, žádný smrad ani humus, ale byl jsem přece jen nervózní z toho aby se nevrátil náhle některý z příbuzných, ti nebývají nikdy moc daleko. Ale přece jen jsem se nechal přemluvit k orálu, ona klekla a já ve stoje, už to fičelo a její děcka nakukovaly z předsíně. Ujistila mě mezi dvěma šluky, že oni to tak dělají běžně, všechno před nimi, což i vzhledem k bytovým poměrům všude tady bylo pochopitelné. Tak tak jsem se udělal, když bylo slyšet za dveřmi něco jako mužský hlas v romštině, nečekal jsem a rychle obul tenisky, s kalhotama a bundou v podpaždí vyskočil otevřeným oknem na ulici, což jak jsem si dříve všimnul, je tu stejně běžný způsob odchodu z bytu jako dveřmi.
Tak nevím co se tam dělo pak, jen jsem se snažil upalovat co nejdál odtud...

Poučení: Vidíte, vyplácí se nebýt rasistou.